czwartek, 5 czerwca 2014

Space-con 2014 - Rybnik

by Greg Bobrowski
Space-con 2014 w Rybniku, który odbył się 24.05.2014 to impreza wyjątkowa pod prawie każdym kątem. Była to pierwsza impreza tego typu w Rybniku jednocześnie mająca za zadanie zainicjować tego typu zdarzenia w przyszłości. Poza tym był to konwent zorganizowany między innymi przez kolegę z Polskiej Społeczności Mandalorian - Manda'Yaim i jak widać po wyniku - Mandalorianie im bardziej pod górę mają tym bardziej ambitniej i skuteczniej działają. No i była to pierwsza impreza mundurowa, gdzie to Oddział Gwiezdnej Floty (co ciekawe w większości skupiony wokół Manda'Yaim) stawił się w liczbie czterech oficerów, dzięki czemu dość godnie było nam dane reprezentować Federację w potyczkach zorganizowanych na symulatorze Artemis.

Konwent nie był wielkim wydarzeniem, choć przyciągnął masę młodych ludzi razem z rodzicami i oferował kilka naprawdę ciekawych prelekcji. Największym powodzeniem cieszyły się te poświęcone robieniu kostiumów, ogólne o Sci-fi no i oczywiście te o Star Trek. Dla mnie perełką całego konwentu była możliwość poznania i porozmawiania z Michałem Cholewą, którego książki miałem zaszczyt przeczytać.
Oczywiście zapomniałem (naszykowałem na biurku) zabrać ze sobą Gambit by i autograf autora zdobyć, ale za to udało mi się podpytać Michała Cholewę na temat następnej książki i jego pisarskich planów. Zresztą sam autor okazał się bardzo sympatyczną osobą, z dużym dystansem do siebie. I bardzo żałuję, że musieliśmy opuścić w pewnym momencie jego prelekcję, gdyż była "nasza kolej by zasiąść za sterami Artemisa". Jednak później nadarzyła się okazja by (właśnie sali Artemisa) porozmawiać dłużej z pisarzem.

Swoją droga sam symulator dla każdego fana SF i Uniwersum Star Trek jest genialną grą. Wystarczy tylko pięć lub więcej komputerów (jeden na odpalenie gry, reszta na dostosowanie odpowiednich konsol sterujących naszym statkiem), zebrać stosowna liczbę znajomych i można odkrywać kosmos.
Nasza obecność w mundurach Gwiezdnej Floty w sali Artemisa wzbudzała zainteresowanie uczestników konwentu, gdyż nieczęsto zdarza się widzieć oficerów przy pracy i to "na żywo".

Zresztą wyprawa w mundurach w poszukiwaniu jakiegoś punktu gastronomicznego nie ograniczającego się do wątpliwej jakości tureckich specjałów, również wśród okolicznych mieszkańców wzbudzała całkiem spore zainteresowanie (swoją drogą kątem oka zauważyłem, że nasza obecność mogła przyczynić się nawet do zdarzenia drogowego).


Konwent ocieniam bardzo pozytywnie. Zdecydowanie na plus zaliczyć można spotkanie ze znajomymi z Manda'Yaim, Mandalorian Mercs czy choćby Polish Garrison. Zdecydowanym atutem imprezy było poznanie ludzi skupionych wokół U.S.S. Silesia, z którymi to wymieniliśmy kilka uwag dotyczących samego Uniwersum Star Trek, ponarzekaliśmy na "starzenie się" fanów i brak napływu nowych oraz wspólnie uczestniczyliśmy w prelekcjach.

Bardzo ciekawie prezentowało się stanowisko na którym można było porozmawiać i zakupić prace Grega Bobrowskiego, autora "strom-aliena" (pracę możecie podziwiać wyżej), który to był logiem Space-con'u. I to prace naprawdę mistrzowskie i szalenie klimatyczne.

Dla mnie ogromnym plusem Space-con'u była możliwość poznania i porozmawiania z Michałem Cholewą, usłyszenia zapowiedzi nowej książki (która już w okolicach wakacji powinna się pojawić w księgarniach), na którą już czekam i na pewno o niej wspomnę na blogu.

Space-con 2015 trafia na moją listę obowiązkowych konwentów do odwiedzenia, bo jeśli impreza będzie się rozwijać w takim tempie to szykuje się poważna konkurencja dla Grojkonu ;)

Pozdrawiam i do następnego przeczytania.


2 komentarze:

  1. Cholercia, to mnie ten ostatni semestr mocno przycisnął, że aż ominęły mnie takie eventy, i to stosunkowo blisko mojego miejsca zamieszkania. Ale zawsze pozostaje czytanie relacji, takich jak ta. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic straconego. Space-con II już się kluje. Lokalizacja już jest, drobne zapowiedzi też. A znając zapał ludzi tworzących ten event będzie 3x lepiej... bo i impreza będzie 3x dłuższa ;)

      Poza tym zawsze jest Polcon 2014 w Bielsku-Białej. Zapraszam :D

      Usuń