środa, 1 stycznia 2014

Czas refleksji, spełnione marzenia, gorycz rozczarowania... podsumowanie 2013 w Krainie Radoka

Za nami już  rok 2013. Był to dobry rok dla graczy i zostanie zapamiętany głównie jako rok Nowej Generacji, gdyż na scenie zadebiutowały PS4 i XBOX One (choć ta druga konsola nie w Polsce). Dla mnie, pomimo kilku niespełnionych nadziei jakie snułem początkiem 2013 był to naprawdę wspaniały rok. Biblioteczka gier wzbogaciła mi się dzięki kilku ciekawym akcjom (głównie ze strony muve.pl i ich Wiosnobraniu i Zimobraniu) o tytuły naprawdę mocne. Bardzo ucieszyły mnie takie marki jak Don't Starve (który to tytuł wyjątkowo się spodobał mojej córce), Mark of the Ninja, Space Hulk na które to bardzo liczyłem w tym roku. Zaskoczeniem dla mnie i w zasadzie prywatną grą roku stał się dla mnie XCOM: Enemy Unknown.

Natomiast odkryciem 2013 jest przygodówka, którą znalazłem w dwóch ostatnich numerach CD-Action, czyli The Raven Ep. 1 i Ep. 2. W zasadzie czekam z niecierpliwością na Ep. 3 :D
Wspaniałe chwile spędziłem ze Star Wars: The Old Republic i nadal mam tam zamiar spędzać czas, bo gra jak to MMO wciąga.

Do sukcesów 2013 roku muszę zaliczyć zwiększoną liczbę wyświetleń. Między innymi chciałbym podziękować za ten stan rzeczy mojej małżonce, która to dzielnie wspierała mnie w redagowaniu serwisu oraz prowadzeniu fanpage'a na facebook. Druga osoba, która się przyczyniła do tego, że Kraina zaistniała to Patryk "ROJO" Rojewski (tak, ten sam), który to polecił Krainę w jednym w swoich programów:
http://www.youtube.com/watch?v=ao6Ft9oNXWg
Była to chyba jedna z milszych rzeczy jakie miałem okazję oglądać na YouTube ;)

Do porażek, a raczej rozczarowań mijającego roku zanotować muszę zdecydowanie premierę PS4, która u mnie wywołała raczej pusty śmiech. Z niekrytym zdziwieniem przyjąłem decyzję Ubisoft o wstrzymaniu premiery Watch Dogs (gry, którą to właśnie chciałem ogrywać na PS4, grę dla której chciałem kupić PS4).
A potem o przesunięciu premiery DriveClub. W tym momencie PS4 straciło dla mnie priorytet. Ja poczekam do 2014... na lepsze gry, bo teraz najnowsza konsola SONY nie ma nic czym mogła by mnie zainteresować. Konsola to gry, a tych na razie na PS4 nie widać.

Rok 2013 zaowocował również kilkoma decyzjami związanymi z moją biblioteczką gier, a przez to i moją kupką wstydu. Gier mi się nazbierało, zatem zakasałem rękawy i kilka tytułów ukończyłem m. in. Uncharted: Drake's Fortune, który to swoje wyleżał w półce.
Również nazbierało mi się sporo książek do przeczytania. Natłok pracy, starych gier oraz ilość książek do czytania sprawiły, że z radością przywitałem możliwość zasilenia Krainy tekstami związanymi z moim odkopywaniem się w poszczególnych kupkach wstydu.

Czymże byłoby podsumowanie roku, bez snucia planów na nadchodzący 2014 rok? Może w połowie roku zdecyduję się na zakup PS4... choć takiego ciśnienia nie mam. Na pewno do listy gier "muszę mieć" dopisuję dodatek XCOM, jednak nie w cenie 90 zł. Poczekam... jestem cierpliwym graczem.
W zasadzie rok 2014 to oczekiwanie na Watch Dogs, mam nadzieję, że będzie warto.
A jaki będzie ten rok dla Krainy? Zobaczymy. Gdyż Krainę muszę dzielić miedzy obowiązki zawodowe, ojcowskie oraz czasem trzeba w coś zagrać lub przeczytać by móc o tym tu napisać.

Wszystkim chciałbym życzyć by ten nowy rok był lepszy od mijającego.

Pozdrawiam i do następnego przeczytania.

3 komentarze:

  1. Gratuluję sukcesów blogowych i życzę podobnych, ale w większej ilości, w 2014. ;)

    A jeżeli chodzi o 2013 w stricte gierkowym znaczeniu... nie za wiele miałem czasu na granie, ze względu na niemałą ilość obowiązków, ale co niektóre rzeczy mnie nie ominęły - najmilej wspominam Tomb Raider, Far Cry 3: BD, Rayman Legends, Pokemon Y, Phoenix Wright 4 i Desktop Dungeons. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tomb Raider i FC3 trafiły na kupkę wstydu, ale odkopuję się, zatem... może to będzie dla mnie odkrycie 2014 ;)

      Usuń
  2. Spełnienia planów no i żeby PS4 stało się bardziej konkretne. :)

    OdpowiedzUsuń